ZAMELDOWANIE
(ZASADY FUNKC. WŁADZY PUB. / Sposób przyjmowania i załatwiania spraw)
[opublikował(a): Piotr Więdłocha dnia 2011-07-13 12:52:06, dokument aktualny]


Dokonując zameldowania na pobyt stały, osoba przedstawia zaświadczenie
o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego ( jeżeli był poza miastem i gminą Dobrodzień) oraz wypełnia i podpisuje formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” zgłaszając organowi gminy następujące dane:
1) nazwisko i imiona,
2) nazwisko rodowe,
3) nazwiska i imiona poprzednie,
4) imiona rodziców,
5) nazwiska rodowe rodziców,
6) stan cywilny,
7) imię i nazwisko małżonka oraz jego nazwisko rodowe,
8) płeć,
9) datę i miejsce urodzenia,
10) obywatelstwo,
11) numer PESEL,
12) dotyczące obowiązku wojskowego, w tym stopień wojskowy, nazwę, serię i numer wojskowego dokumentu osobistego z oznaczeniem wojskowej komendy uzupełnień lub poświadczenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych,
13) adres poprzedniego miejsca pobytu stałego,
14) adres nowego miejsca pobytu stałego,
15) rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości,
16) o wykształceniu.

Dokonując zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 m-ce osoba wypełnia i podpisuje formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” zgłaszając organowi gminy dane zawarte w formularzu.

Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania się na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące wykazuje na formularzu meldunkowym potwierdzenie pobytu w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
Potwierdzenia faktu pobytu osoby dokonuje wynajmujący, najemca, osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciel lokalu przedkładając równocześnie dokument stanowiący o prawie do dysponowania mieszkaniem czy budynkiem (np. akt własności, wypis z rejestru ksiąg wieczystych, umowa najmu lokalu itp.). Osoba ta winna posiadać dowód osobisty.
Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy dokonuje się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu.
Dzieci do lat 7 są zwolnione z obowiązku zameldowania się na pobyt czasowy do 3 miesięcy.
Wymagane dokumenty:
1) dowód osobisty,
2) odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób niepełnoletnich, nieposiadających dokumentu stwierdzającego tożsamość,
3) książeczka wojskowa – w przypadku osób podlegających powszechnemu obowiązkowi wojskowemu.
Opłaty:
bez opłaty
Termin załatwienia sprawy:
w obecności strony
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006r. nr 139 poz.993 ze zmianami)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27.12.2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2010r. nr 257 poz. 1743)

Opracował(a): Marzena Kurowska

 



  wyślij na drukarkę  |  wyświetleń podstrony: 397

Łączna ilość wyświetleń podstrony wraz z innymi jej wersjami: 1133

Opis zmian w porównaniu z poprzednią wersją:
aktualizacja
pokaż rejestr zmian zawartości podstrony >>

Urząd Miejski w Dobrodzieniu
46-380 Dobrodzień, ul. Plac Wolności 1
tel.: (34) 3575100, faks: (34) 3575105
e-mail: urzad@dobrodzien.pl
strona www: www.dobrodzien.pl